Domowe sposoby na przebarwienia zębów to skuteczne sposoby na usunięcie plam i bakterii. Domowe sposoby na przebarwienia zębów mogą obejmować sodę oczyszczoną, olej kokosowy i tace wybielające. W skrajnych przypadkach dziecko może spróbować domowych sposobów usuwania plam, takich jak używanie szczoteczki do zębów, która ma wyższej jakości środek czyszczący. Jednak zawsze należy skorzystać z pomocy dentysty przed wypróbowaniem jakichkolwiek technik wybielania.

Węgiel aktywny

Węgiel aktywny jest składnikiem wielu past do zębów. Zasadniczo pochłania on toksyny i sprawia, że zęby stają się bielsze. Jest to porowata substancja, która jest używana do różnych celów, od leczenia w pogotowiu do produktów codziennego użytku. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać przed użyciem węgla aktywnego na zębach dziecka. Węgiel aktywny będzie plamić tkaniny i blaty. W przypadku nadmiernego stosowania może powodować erozję szkliwa zębów.

Węgiel aktywny wiąże się z chromoforami w jamie ustnej. Ta wysoka powierzchnia sprawia, że jest on doskonałym środkiem zbierającym w uzębieniu. Jednak węgiel aktywny do usuwania żółtych zębów u dziecka nie ma naukowo udowodnionego działania. Produkt może nie być tak skuteczny, jak reklamowany. I choć węgiel aktywny może pomóc w usunięciu plam powierzchniowych, nie powstrzyma poważnych plam przed osadzaniem się.

Innym powszechnym zastosowaniem węgla aktywnego do wybielania zębów u dzieci jest leczenie przedawkowania leków. W takich przypadkach substancja ta może pomóc pozbyć się plam i przebarwień. Węgiel aktywny został również wykorzystany do usuwania toksyn w jamie ustnej. Chociaż może to zająć kilka tygodni, aby wybielić zęby dziecka, nadal jest to realna opcja wybielania zębów. Pasty do zębów z węglem aktywnym są również bezpieczne dla dzieci, ale pamiętaj, aby sprawdzić recenzje.

Węgiel aktywny ma inne korzyści. Zmniejsza toksyny i pomaga nerkom filtrować odpady. Jest to szczególnie ważne dla osób z chorobami nerek, ponieważ ich nerki mogą nie mieć wystarczającej funkcji do filtrowania produktów odpadowych. Udowodniono również, że składnik ten obniża poziom cholesterolu w organizmie. Węgiel drzewny wiąże kwasy cholesterolowe w jelitach i może obniżyć cholesterol nawet o 25 procent. Może nawet zapobiec wchłanianiu „złego” cholesterolu w organizmie.

Olej kokosowy

Nie jest tajemnicą, że olej kokosowy jest bardzo skuteczny w usuwaniu płytki nazębnej, ale czy wiesz, że zwalcza również bakterie i jest dobry dla Twojej jamy ustnej? Olej kokosowy jest również dobry dla wnętrza jamy ustnej i jest świetnym naturalnym środkiem na nieświeży oddech. Ale czy wiesz, że olej kokosowy może również pomóc w usunięciu żółtych zębów u dziecka? Oto kilka sposobów, które warto wypróbować. To doskonały sposób na oczyszczenie jamy ustnej dziecka bez konieczności wizyty u dentysty.

Po pierwsze, olej kokosowy może być stosowany jako naturalny wybielacz. Aby go użyć, nałóż kilka kropel na szczoteczkę do zębów dziecka i myj zęby przez pięć do 20 minut. Nie należy jednak nim płukanie zębów! Może on zatkać Twój zlew. Możesz też spróbować wybielającej pasty do zębów z oleju kokosowego. Spróbuj raz, a będziesz zaskoczony rezultatami!

Inną naturalną metodą jest oil pulling. Udowodniono, że jest ono skuteczne w zmniejszaniu zapalenia dziąseł i płytki nazębnej, które są spowodowane reakcją zapalną w dziąsłach. Olej kokosowy ma dodatkową korzyść w postaci zmniejszenia stanu zapalnego, który jest głównym objawem zapalenia dziąseł. Nieleczone zapalenie dziąseł może przejść w chorobę przyzębia, która jest jedną z głównych przyczyn utraty zębów u dorosłych. Regularne stosowanie oleju kokosowego może również pomóc wyeliminować nieświeży oddech.

Po roztopieniu oleju kokosowego, można go wymieszać łyżką lub widelcem. Po ostygnięciu oleju należy dodać sodę oczyszczoną i wymieszać kilka razy. Gdy mieszanka jest już gotowa, należy ją przechowywać w szklanym słoiku. Pasta do zębów z olejem kokosowym powinna być chłodna zanim jej użyjesz. Następnie można delikatnie nałożyć ją na zęby, a potem szczotkować je jak zwykle.

Kasetki wybielające

Chociaż produkty wybielające dla dzieci mogą być skuteczne, najlepsze rezultaty można osiągnąć jedynie podczas wizyty u dentysty. Chociaż zabiegi te są bezpieczne, nie są zalecane dla dzieci poniżej 16 roku życia. Szkliwo na zębach dziecka jest cieńsze niż szkliwo zębów dorosłych, a wybielanie mogłoby spowodować wrażliwość i podrażnienia. Jeśli zęby dziecka są żółte lub zostały pożółkłe w wyniku choroby, należy przerwać kurację wybielającą.

Wybielające pasty do zębów i paski stały się bardziej powszechne w ciągu ostatnich kilku lat. Choć często dają one dobre rezultaty, są kłopotliwe w użyciu dla dzieci. Nakładki wybielające dla dzieci są najskuteczniejszą opcją wybielania zębów w domu, ale są one niechlujne i mogą powodować ból, jeśli zostaną nieprawidłowo zastosowane. Trudno jest też utrzymać dziecko w miejscu przez wystarczająco długi czas, aby nałożyć roztwór wybielający.

Rodzice powinni skonsultować się z dentystą dziecięcym, zanim pozwolą swojemu dziecku na używanie nakładek wybielających. Oprócz obiektywnej oceny stanu uzębienia dziecka, stomatolog może pomóc w ustaleniu, jakie rodzaje produktów do wybielania są odpowiednie dla dzieci. Jednym z najczęstszych skutków ubocznych wybielania zębów jest wrażliwość, która może mieć postać od niewielkiego podrażnienia do bolesnego uczucia. Jednak ten efekt uboczny zazwyczaj zanika po kilku dniach.

W przypadku dorosłych, paski wybielające stosowane przez dentystów są dostosowane do zębów pacjenta. Są one wykonane tak, aby pasowały dookoła zębów i są przeznaczone do przednich sześciu zębów. Osoby o szerokim uśmiechu mogą potrzebować dwóch pasków, aby paski wybielające mogły sięgać dalej w głąb jamy ustnej. Rodzice powinni stosować paski wybielające zgodnie z instrukcjami dentysty. Paski wybielające są stosunkowo skuteczne, ale mogą powodować wrażliwość zębów, dlatego należy używać płynu do płukania ust na bazie fluoru, aby zmniejszyć wrażliwość.

Owoce i warzywa

Posiadanie żółtych zębów u dziecka nie jest rzadkością. Większość tych przebarwień powstaje z powodu pigmentów, które są obecne w niektórych pokarmach. Niewłaściwe szczotkowanie i brak nitki dentystycznej to kolejne czynniki przyczyniające się do powstawania przebarwień. Jeśli Twoje dziecko nie będzie praktykowało dobrych nawyków w zakresie higieny jamy ustnej, na jego zębach w końcu zacznie się tworzyć płytka nazębna i kamień. Na szczęście istnieje szereg pokarmów i napojów, które mogą pomóc w usunięciu żółtych zębów u dziecka.

Dieta bogata w owoce i warzywa pomoże zębom dziecka wyglądać jaśniej. Kwasy zawarte w tych pokarmach rozbiją szkliwo zębów i odsłonią znajdującą się pod nim żółtą zębinę. Również opatrunki w ciemnych kolorach pozostawią na zębach dziecka purpurowy odcień. Aby uzyskać jaśniejszy uśmiech, wybierz opatrunek o jaśniejszym kolorze. Badanie w czasopiśmie Prevention wykazało, że nastolatki, które spożywały żywność o dużej zawartości octu, wykazywały oznaki jasnożółtych zębów.

Zęby dzieci przebarwiają się również z powodu przyjmowania tetracykliny i suplementów żelaza. Dzieci, które przyjmują te produkty, powinny myć zęby co najmniej dwa razy dziennie. Szczotkowanie powinno odbywać się w ciągu trzydziestu minut po spożyciu kwaśnych pokarmów i po zażyciu suplementów żelaza. Dzieci powinny również dokładnie płukać zęby po szczotkowaniu, aby zapobiec fluorozie. Podczas szczotkowania zębów należy pamiętać, że problemem nie jest tylko jedzenie, które spożywają, ale także pasta do zębów, której używają.

Oprócz szczotkowania zębów dwa razy dziennie, dzieci powinny spożywać dużo świeżych owoców i warzyw. Pokarmy te zawierają niezbędne żelazo potrzebne organizmowi. Dieta bogata w owoce i warzywa wzmocni ich zęby. Pomagają one również oczyścić płytkę nazębną i zmniejszyć widoczność przebarwień. Powinny myć zęby szczoteczką z miękkim włosiem dwa razy dziennie. Jedz dużo zielonych warzyw, aby pomóc zapobiegać powstawaniu płytki nazębnej i przebarwień na ich zębach.

Szczotkowanie zębów dziecka po każdym posiłku

Istnieje wiele powodów, dla których zęby dziecka mogą być przebarwione, ale jednym z najczęstszych jest brak higieny jamy ustnej. Kwaśne pokarmy, takie jak cola, mogą przebarwić zęby dziecka. Ostatecznie plamy te mogą powodować ubytki i prowadzić do infekcji dziąseł i kości szczęki. W międzyczasie możesz pomóc swojemu dziecku utrzymać jasne i białe zęby, upewniając się, że szczotkuje je po każdym posiłku.

Wiele wysoko pigmentowanych pokarmów może powodować żółte plamy na zębach Twojego dziecka. Chociaż pokarmy te nie są szkodliwe dla zębów, długotrwałe narażenie na nie może spowodować ich przebarwienie. Stosowanie pasty do zębów bez fluoru po spożyciu silnie pigmentowanych pokarmów może pomóc w zapobieganiu przebarwieniom i próchnicy. Zawsze dokładnie płucz zęby po podaniu dziecku pokarmów lub napojów zawierających kwasy.

Inną przyczyną żółtych zębów jest rodzaj spożywanych przez dziecko pokarmów. Unikaj pokarmów zawierających cukier, które mogą nasycić szkliwo. Cukrowe lody są ulubionym letnim przysmakiem, ale zawierają duże ilości tłuszczu i cukrów, a także sztucznych barwników i słodzików. Staraj się ograniczyć popsicles do dwóch na posiłek. Twoje dziecko będzie Ci później wdzięczne.

Właściwa higiena jamy ustnej jest niezbędna dla dzieci, a mycie zębów po każdym posiłku jest dobrym nawykiem, który należy zaszczepić we wczesnym okresie życia. Choć może być trudno dopilnować, by dziecko szczotkowało zęby dwa razy dziennie, nawyk ten pomoże zapobiec ubytkom i chorobom dziąseł. Nie zawsze można zabrać dziecko z jego ulubionych zajęć, więc upewnij się, że zrobisz to przed pójściem spać.